Sådan gør du
Log ind

Log ind her:

Er du ikke oprettet endnu kan du oprette dig ved at klikke Opret bruger
Har du glemt dit brugernavn eller password kan du få oplysningerne tilsendt via mail ved at klikke her
Top scores
Næste top5

De 5 pointslugere

Fordeling i august måned:
Der er ingen for sidste måned
Luk
Anmeld indlæg
Du ønsker at anmelde et indlæg, Skriv nedenfor hvorfor:

Overskrift:

Anmeldelse:
Captcha!

Sikkerhed

Skriv teksten fra billedet til venstre

Sundhed - hvad gør du selv?

Behandling af livsstilssygdomme æder en stadig stigende del af samfundsøkonomien - nogle prognoser anslår, at vi snart ser at 8 ud af 10 sygehusbehandlinger kan relateres til livsstilssygdomme.

Hvordan stopper vi den udvikling? Hvad gør du selv?

For mig er sundhed også et spørgsmål om personlig frihed - frihed til at gøre hvad hovedet har lyst til uden at blive begrænset af kroppens manglende evne til at udføre.

Skal vi bilve ved med at poste penge i behandlinger? Skal vi lade dem der får sygdommene betalse selv, via afgifter på usunde fødevarer? Skal der helt andre midler til?
- Tråden blev startet af jenspeterhansen
Skrevet Torsdag d. 10. september 2009 kl: 11:26 af jwl
1 bronze stjerner

#1 mere personligt ansvar

Helt grundlæggende skal der gøres op med den tankegang om det er samfundets problem der skal politiske løsninger til.

Det er jo helt absurd at tro, at folk ændrer livsstil med kost og motion fordi politikerne opfinder nye afgifter på ting eller laver regler for alt muligt eller tilskudsordninger. Skal man leve sundt kræver det at man selv vil og selv gør en indsats, andre kan ikke gøre det for en.

At man bliver ved med at tale om det som en politisk opgave gør jo kun at mange nok bare venter på at andre løser deres problemer for dem, fremfor at forstå alvoren af, at det kan de altså kun selv.

Jeg kan på ingen måde støtte flere afgifter på forskellige ting. Den måde fx S har gjort det på med højere afgifter på usunde fødevarer men samtidig vil give penge tilskud til lavtlønnede er jo helt gak og har intet med sundhed at gøre, specielt ikke når det netop er den lavtlønnede gruppe der statistisk set har størst problemer med sundhed, er det jo helt hul i hovedet at give dem flere penge så de kan betale de højere afgifter på bestemt mad.
Kan heller ikke se rimeligheden i at jeg nu snart skal betale uhyre meget mere for min ost, fordi man mener andre ikke kan finde ud af at leve sundt af egen fri vilje.

En mere privatiseret sygesikring vil helt automatisk sørge for at dem der lever usundt vil skulle betale mere for deres forsikring. Så rammer det ikke alle mulige andre som idiotiske afgifter.
Skrevet Onsdag d. 21. oktober 2009 kl: 11:38 af Bendtsen

#4 Præmiere sund livsstil.

Dette er blot en idé, jeg lige kom i tanke om, da jeg læste indlægget fra jwl omkring afgifter. Kan man præmiere befolkningen for, at leve sundt, og vil der være nogle der ændrer deres livsstil grundet sådan en præmie.

Hvad præmien skal være, har jeg ikke lige tænkt på... og kan heller ikke lige finde på nogen uden, at man kommer til at gøre nogle i samfundet til de store tabere...
Politicom Logo
Cookies - Behandling af personlig data - Samarbejde - Tak til
Created with JoeDex WebManagement