|
#1 mere personligt ansvar
Helt grundlæggende skal der gøres op med den tankegang om det er samfundets problem der skal politiske løsninger til.
Det er jo helt absurd at tro, at folk ændrer livsstil med kost og motion fordi politikerne opfinder nye afgifter på ting eller laver regler for alt muligt eller tilskudsordninger. Skal man leve sundt kræver det at man selv vil og selv gør en indsats, andre kan ikke gøre det for en.
At man bliver ved med at tale om det som en politisk opgave gør jo kun at mange nok bare venter på at andre løser deres problemer for dem, fremfor at forstå alvoren af, at det kan de altså kun selv.
Jeg kan på ingen måde støtte flere afgifter på forskellige ting. Den måde fx S har gjort det på med højere afgifter på usunde fødevarer men samtidig vil give penge tilskud til lavtlønnede er jo helt gak og har intet med sundhed at gøre, specielt ikke når det netop er den lavtlønnede gruppe der statistisk set har størst problemer med sundhed, er det jo helt hul i hovedet at give dem flere penge så de kan betale de højere afgifter på bestemt mad.
Kan heller ikke se rimeligheden i at jeg nu snart skal betale uhyre meget mere for min ost, fordi man mener andre ikke kan finde ud af at leve sundt af egen fri vilje.
En mere privatiseret sygesikring vil helt automatisk sørge for at dem der lever usundt vil skulle betale mere for deres forsikring. Så rammer det ikke alle mulige andre som idiotiske afgifter.
|